Konsulentydelser hos Lean Akademiet

Hos Lean Akademiet får du Lean konsulenthjælp i øjenhøjde. Vi kombinerer godt humør med seriøsitet og får medarbejderne med på rejsen. Vi leverer både konsulenthjælp til organisationen, samt Lean kursus og Lean uddannelse til medarbejderen. Vi kommer ikke som de kloge Lean konsulenter, der ved alt. Tværtimod. Vi viser respekt for den viden, der ligger i organisationen.

Konsulenthjælp - hvorfor?

  • Skab markante, målbare resultater
  • Få adgang til viden og erfaringer
  • Kom ud af komfortzonen
  • Brug fortsat tiden på kerneopgaver

"Lean Akademiet giver noget af dem selv, og har på den måde de menneskelige værdier med i deres specialiserede Lean arbejde"

Jørn Stjernholm, Naturstyrelsen

Konsulentydelser - vores tilgang

Lean har sat sit tydelige præg i danske virksomheder inden for produktion, service, administration og det offentlige igennem de seneste år og har skabt gode forbedringer. De mest ambitiøse organisationer er i dag i fuld gang med at udbrede grundprincipper, metoder og værktøjer til hele organisationen og anvender begreber som 'continuous improvement', 'operational excellence', 'world class processes', 'process excellence', 'lean six sigma' mv. Trods den begrebsmæssige forskellighed er formålet grundlæggende det samme, nemlig at udvikle og udbrede en løbende forbedringskultur, hvor det at forbedre sig bliver en naturlig del af hverdagen for både ledere og medarbejdere.

Lean Akademiet har været med på hele lean-rejsen de sidste cirka 20 år. Vi har erfaringer fra flere hundrede implementeringer, og det er de erfaringer, vi trækker på når vi går til opgaven.

Lean Akademiet er skabt på de gode, langværige relationer, som vi konstant opbygger med vores kunder. På den måde er Lean Akademiet noget særligt. Vi tror på, at den virkelige ekspertise ligger hos kunden, og vi forsøger ikke at meddele vores klogskab, men stiller gerne de dumme spørgsmål, for at finde frem til en løsning der holder i praksis. Vores fornemste opgave er, at gøre os selv undværlige, så virksomheden eller organisationen selv er i stand til at drive den videre udvikling.

Lean har desværre en tendens til at gå i stå. Mange virksomheder opnår succes på den korte bane, men efter et stykke tid går luften af ballonen. Det er en stor udfordring at få lean til at blive en naturlig del af kulturen og skabe resultater på vedvarende basis. Lean Akademiet skaber således løsninger sammen med medarbejderne. Løsningerne er udviklet og tilpasset til organisationen, og vi leverer altid en grundig træning, som giver de bedste forudsætninger for at lykkes på den lange bane.

”Det virker, og det skaber stor tilfredshed blandt medarbejderne, der selv kommer på banen med idéer og løsninger. Og så skaber det ikke mindst forbedringer, der virkelig rykker ved vores samlede konkurrenceevne.”

Ole Jacobsen, Haldor Topsøe

Illustration Toyota Kata
Parter i Lean Akademiet

Morten Friis Jacobsen & Ann Møller Svendsen

Partnere i Lean Akademiet

Lean Akademiet blev etableret i 2006 med det formål at udvikle de bedste Lean kurser på markedet. Siden er der kommet mange konkurrenter til, hvilket hele tiden gør os skarpe, således at vi altid kan tilbyde den bedste kvalitet og det bedste indhold. I takt med udviklingen er Lean Akademiet vokset. Vi er gået fra en enkelt konsulent til 7 konsulenter og flere gode samarbejdspartnere. I dag ejes virksomheden af de 2 partnere: Morten Friis Jacobsen og Ann Møller Svendsen. Lean Akademiet er i dag en af landets største udbydere af Lean kurser og Lean uddannelser samtidig med, at vi hjælper store og små virksomheder og organisationer med at implementere Lean. Vores erfaring som Lean konsulenter bunder i en solid, praktisk erfaring, hvor vi selv har været i kundens sted.

Vores filosofi

Vi hjælper vores kunder med at nå deres mål. Det gør vi på en jordbunden, charmerende og intelligent måde, hvor vi først har succes, når kunden har succes. Vi lægger vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejdet, både når vi arbejder som Lean konsulenter og når vi arbejder som undervisere. Det smitter af på vores kunder.

Vi skal ikke være de største, men vi skal være de bedste. Vi stiller krav til os selv og vi tør stille krav til vores kunder. Vi udfordrer, og igennem udfordringerne opnår vi de bedste resultater.